کد جاوا وبلاگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به نام خدا

چراغانی .... (2)

از دیشب فکر می کردم که مگه می شه این دل نتونه خودش رو از بدی ها پاک کنه ودوباره بشه مثل روز اولش . کلی گشتم ، توی آیات و روایات و اندوخته های ذهنی خودم تا خلاصه به یک  نتیجه رسیدم . نتیجه ای که لااقل کمی موجب اقنای ذهنی ام رو فراهم کرد . انقدر که بتونم برای چراغونی کردن وبلاگم دست به کار بشم و چند کلمه ای رو با رفقایی که این مطالب رو می خونند گپی بزنم.

حالا بگم که خداوند به صراحت به ما ابلاغ کرده که مجاز نیستسم از رحمت او نا امید بشیم و آشکارا در کتاب الهی وعده داده که از همه گناهان ما خواهد گذشت ، پس اگر ما این اراده رو داشته باشیم که به اصلاح درون بپردازیم این زمینه برای ما مهیا ست . بعد فکر کردم به این که خوب حالا از کجا باید شروع کنه آدمی که اراده کرده برای جلب رضایت پروردگارش و پاک کردن دلش از آلودگی ها. خلاصه گشتم و گشتم تا یک راه کاری پیدا کنم بلکه دلم روشن بشه این شب ها وچراغون بشه و شادی کنه ،اون هم شادی با معرفت برخاسته از احوال این شب ها . فهمیدم که شبهای خوب ، تولد ها ، شهادت ها ، شب های قدر و همه همه ی اینجورایام بهانه هایی هستند برای این که دل بینوا عیادتی از خودش بکنه و احوالی از اوضاع خودش بپرسه . بپرسه تا بدونه کیه و کجا بوده و امروز کجاست . چه کرده وبا کیا حشر ونشر داشته . حالا که از خودش احوال پرسی می کنه شاید نوری از انوار اون هایی که به بهانه شون اومده برای عیادت خودش در درونش روشن بشه . نوری که می تونه اون رو دوباره به همون مسیری که باید در اون قرار می گرفت ولی سالهاست که ازش بیرون افتاده هدایت کنه . پس می خوام دستم رو بگذارم توی دست همونی که این شب ها رو برام بهونه قرارداد تا بلکه احوالی از خودم بپرسم . با کور سویی که ته این دل روشن شده شاید بشه چراغی رو روشن کرد و تو چراغونی این شبها شرکت کرد . حالا بهتر میشه راجع به اونی که بهونه این عیادت شده حرف زد لااقل با خجالتی کمتر می شه گپ و گفتگو کرد.پس باشه این کور سو تا شبی دیگه که مریضمون بهتر شده باشه و احوالی بیشتر از خودش پرسیده باشه ،بلکه بتونه راجع به علت بقای هستی ، همونی که این شبها همه براش چراغ روشن کردن ولی نمی دونن که اصلا اونه که همه چراغ ها به واسطه ش روشنه حرفی بزنم . پس تا بعد .... 

·       توجه : 

·   این مطلب ادامه موضوع چراغانی است که می توانید با کلیک کردن در سمت راست صفحه ذیل عنوان نوشته های پیشین به متن قبلی دسترسی پیدا کنید. 

 


نوشته شده در  پنج شنبه 88/5/15ساعت  12:27 صبح  توسط عدالت جویان نسل بیدار 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
اخلاق انسانی،انسان اخلاقی4
اخلاق انسانی،انسان اخلاقی 3
اخلاق انسانی،انسان اخلاقی 2
اخلاق انسانی،انسان اخلاقی 1
دوباره نسیم ...
[عناوین آرشیوشده]