کد جاوا وبلاگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به نام پروردگارم که خالق قلم است

دیگر بار، مِهر، دانش را به عِطر اَفشانی نشسته و فصل تعلیم و تعلم که همانا عبادتِ بزرگ معلم بشریت به شمار می رود فرارسیده است .

 اینک که خداوند باری تعالی جل و اعلی به این بندگان ناچیز خود موهبتی عظیم ارزانی داشته تا بتوانند در پناه زیستن در کشوری که ام القری امت اسلام درروزگار است ، دانش را، آمیخته با روحِ معنویتِ برخاسته از خرد و جان مربیان گرانقدر فرابگیرند در این آغازین فصل نو کمر به همت شکر گزاری اش می نهیم و به پاس این نعمت عظیم خود را وارث نیاکانی می دانیم که با گنجِ گرانبهایِ حکمت،عقول عالمیان را به تحیر واداشته و همچون اختری تابناک بر کهکشان دانش جهانی نورافشانی می نماید.

مافرزندان ایرانی هستیم که به محبت اهل بیت عصمت و طهارت درخشان است و به ایمان و عمل و پاکدامنی سرآمد و زبانزد عقلای جهان است . ما فرزندان عشق و ایمانیم . فرزندان همان پدرانی که به تبعیت از مولی و راهبر خویش به روز شیر بیشه یِ شَجاعت بودند ودشمنان را از واهمه یِ ایشان راهی و چاره ای نبود و به شب زاهد و عبد عبید خالق خویش ، با چشمانی گریان ، بر سجاده ای از عشق ..... همان ها که به اشک دیدگانشان ، رحمت الهی بر جانمان فرود آمده است .

 ما آموخته ایم که برای بقای دین زندگی کنیم . آموخته ایم که دانش بی بهره از حکمت ، همچون سازی بی صداست که اهالی عالم را از آن فیض و بهره ای نخواهد بود و دانشی که به اهلش سود نرساند به دیگران نیز لطفی نخواهد نمود . آموخته ایم که بقای دین یعنی سیرِ در دنیای دانش ، همچنان که حضرت رب جل و اعلی فرمود دیدگان خود را به دیدن آنچه درآفرینش است به کاربندیم و عقول رادرفهم آنها جاری سازیم تا به حکمت متعالی دست یابیم .

آموخته ایم که راز حکمت ، دانش و راز دانش جهد است . پس می کوشیم تا به دانشی دست یابیم که از مسیر یقین می گذرد . ما آموخته ایم که دشمنان خدا از نادانی اسلاف ما بهره ها برده اند و رمز فائق آمدن بر دشمن تکسب علم است و حکمت و با همین رمز خداوند برای همیشه عالمان و زاهدان و اهالی حکمت را بر دشمنان پیروز قرارداده است.

خیلی دور نیست روزهایی که شکوفایی علم ، قامت نحیف دشمنانمان را خم نمود و ای بسا در همین سالها دیده ایم و شنیده ایم که پدران ما چگونه با دستیابی به دانش آمیخته با ورع و پرهیزکاری امید آنها را به یاءسی ابدی مبدل نمودند و خود برای همیشه در تاریخ این مرزو بوم باقی و در نزد خدای خود به آرامش رسیدند . همانهایی که به مصداق نفس مطمئنه در حالی که راضی بودند از خدای خود و خدای نیز از انها خشنود به محضرش شتافتند . ما آموخته ایم که رهبرمان طفل سیزده ساله ای شد که در سایه ی حکمت به مقام ایثار دست یافت . ما اموخته ایم که از دانش بایستی شرافت و غیرت را فرابگیریم تا از این رهگذر خشنودی حضرت حق را به دست آوریم . ما اموخته ایم که فهم کلید همه دانش هاست ....

دست دردست هم نهیم به مهر

میهن خویش را کنیم آباد

و اینک درروزگاری که دشمنان مترصد غفلتمان هستند و در خیال باطل خود فرزندان این کشور ولایی را کج اندیش می خوانند و حال انکه خود از جاهلانند با تو ای خدای بزرگ عهد می بندیم که برای کسب دانش ، این روزی وسیعی که به ما ارزانی داشتی در سایه بهره گیری از مربیان ارزشمند و امنیتی که به برکت مجاهدت ها و خون هایی پاک و همت هایی بلند و رهنمود هایی حکیمانه که هماره ره گشای راهمان است تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا سرزمین خود را مملو از دانش و حکمت نماییم و جانمان را از این دریای زلال در جهتی که تو می پسندی و برایمان مقدر نموده ای سیراب نماییم و می دانیم اینگونه است که ما هم راست قامتان جاودنه تاریخ خواهیم بود . انشاء الله .

خدایا چنان که سرانجام کار

تو خشنود باشی وما رستگار

                                         والسلام علی من تبع الهدی


نوشته شده در  دوشنبه 88/6/30ساعت  1:32 صبح  توسط عدالت جویان نسل بیدار 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
اخلاق انسانی،انسان اخلاقی4
اخلاق انسانی،انسان اخلاقی 3
اخلاق انسانی،انسان اخلاقی 2
اخلاق انسانی،انسان اخلاقی 1
دوباره نسیم ...
[عناوین آرشیوشده]